Ogolne

Wyposażenie biura a BHP

Koszty prowadzenia działalności gospodarczej wciąż rosną i są bardzo wysokie, co powoduje że przedsiębiorcy w wielu obszarach szukają oszczędności. Budynki administracja dramatycznie się kurczą, jakość pomieszczeń bywa wątpliwa. Brak modernizacji, remontów to powszechna zmora wielu firm, zwłaszcza tych o profilu produkcyjnym. Firmy usługowe, handlowe, wszystkie te gdzie klient odwiedza siedzibę, korzysta z biura firmy przykładają większa wagęd o wizerunku, w tym do wyglądu, wystroju swoich biur, pomieszczeń obsługi klienta itp.

Sposób na oszczędności

Zamiast eksploatować trzydziesty rok z rzedu tę sama szafę biurową, która zwycajnie zostala zużyta, warto pomyśleć nad odświeżeniem wnętrza poprzez wymianę mebli, sprzętów na nowsze, w lepszym stanie technicznym, wizualnym, być może i praktyczniejsze. Każdy remont w firmie generuje duży koszt, zarówno ten związany z zakupem mebli, sprzętów, jak i przestoju w pracy biura.rozwiązaniem są tanie meble biurowe używane. Niestety każdy uszkodzony mebel to ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa pracy pracownika. Pod tym względem zakup używanego mebla ale sprawnego to idealne wyjście z opresji pracodawcy.

Podstawowe elementy wyposażenia

Zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy pracownik ma prawo do żądania od pracodawcy zapewnienia narzędzi do pracy oraz zorganizowania miejsca, stanowiska pracy. W ramach tejże organizacji pracy mieści się również sprzęt komputerowy, meble biurowe. Do podstawowych zalicza się biurko, gdyż z założenia praca w biurze jest pracą siedzącą. Kluczowe jest biurko i tutaj należy pamiętać, iż w zależności od tego czy wyposażamy w biurko architekta, czy księgową biurka winny być inne, dopasowane do charakteru pracy. Ponadto do biurka wymagane jest odpowiednie, bezpieczne i komfortowe dla zdrowia krzesło. Wyposażeniem dodatkowym i wskazanym są szafy, szafki i inne miejsca do przechowywania dokumentacji. Coraz częściej szafy znikają z biur z uwagi na dokumentację elektroniczną w chmurze, niemniej wciąż wiele dokumentów jest drukowanych. Częstym problemem w biurach jest brak wystarczająco pojemnych szaf przez co dokumenty ustawiane są w pudełkach i powodują wizualny bałagan.

Przeczytaj również:  Jak seniorzy spędzają czas wolny?

Wystrój biura to coś więcej niż jego wyposażenie

BHP określa nie tylko meble biurowe, ale również inne warunki biura, jakie powinno ono spełniać, jak chociażby jego oświetlenie, ogrzewanie. Na wystrój biura składają się rolety, wykładzina, rośliny, ale też kolorystyka ścian. Jak widać jest tych elementów sporo, które należy uwzględnić organizując biuro. W wystroju biura wcale nie chodzi o kwoty wydane na wyposażenie, ale o umiejętność aranżacji, zastosowania optymalnych mebli, wykorzystania przestrzeni. Planując rozmieszczenie biurek, szaf nie można zapominac o tym, by ustawienie ich było komfortowe dla pracowników, nie tylko pięknie się prezentowało i to jest największa sztuką. Przepisy BHP określają drobiazgowo jak ma zostać ustawiony monitor, czy jaka przestrzeń musi być zachowana pomiędzy biurkami.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *