Czasami, gdy włączymy telefon z systemem Android Na, może pojawić się komunikat informujący, że urządzenie nie jest zarejestrowane w sieci. Jest to dość powszechny problem wśród użytkowników telefonów z tym systemem operacyjnym. W dalszej części omówimy tę usterkę i przedstawimy kilka możliwych rozwiązań, które pomogą ją szybko usunąć. W razie wystąpienia komunikatu „Niezarejestrowany w sieci” na ekranie telefonu, nie musisz się martwić – wystarczy zastosować jedno z proponowanych rozwiązań, aby rozwiązać ten problem bez większych trudności.
Co to znaczy, że nie zarejestrowano sieci?
Komunikat „Nie zarejestrowano w sieci” pojawia się na ekranie telefonu, gdy nie udaje nam się połączyć z siecią operatora. W takim przypadku na górnym pasku ekranu zwykle nie ma nazwy operatora. Jest to problem, który uniemożliwia nam wykonywanie i odbieranie połączeń oraz wysyłanie wiadomości. Ta usterka występuje stosunkowo często w systemie Android i może dotknąć każdego użytkownika, jednakże wydaje się, że niektóre marki urządzeń są bardziej podatne na ten problem niż inne.
Jest kilka dostępnych sposobów, które pozwalają rozwiązać problem braku rejestracji w sieci. Dzięki nim, gdy na ekranie telefonu z systemem Android pojawi się komunikat „Niezarejestrowany w sieci”, będziemy w stanie szybko i sprawnie zakończyć ten problem.
Zobacz też: Jak wybrać sukienkę dla puszystych?
Uruchom ponownie telefon
Ponowne uruchomienie telefonu z systemem Android jest jednym z najprostszych sposobów na rozwiązanie wielu problemów z tym urządzeniem. Dlatego, jeśli po włączeniu telefonu z Androidem otrzymujemy komunikat o braku rejestracji w sieci, pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić, jest ponowne uruchomienie urządzenia. Być może proces rejestracji w sieci został przerwany, a po ponownym uruchomieniu urządzenia rozpocznie się ponownie i będziemy w stanie połączyć się z siecią naszego operatora. To jest jedno z najprostszych rozwiązań, ale bardzo skuteczne, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że uda nam się w ten sposób rozwiązać problem.
Tryb samolotowy – włącz i wyłącz
Innym sposobem na rozwiązanie problemu niezarejestrowania się w sieci na naszym telefonie z Androidem jest aktywowanie, a następnie dezaktywowanie trybu samolotowego. To spowoduje ponowne połączenie telefoniczne i możliwe, że połączymy się z siecią naszego operatora. Ten proces będzie odbywał się od nowa, tak jak w przypadku ponownego uruchomienia telefonu, ale bez konieczności całkowitego ponownego uruchomienia urządzenia. Warto jednak zauważyć, że ta metoda nie zawsze działa. Jeśli masz problemy z trybem samolotowym, możesz spróbować naprawić go tutaj.
Zmień kartę SIM
Jeśli zobaczysz komunikat o braku rejestracji w sieci, możliwe że problem tkwi w karcie SIM. To może być podobny problem do sytuacji, gdy telefon z Androidem nie rozpoznaje karty SIM. Najlepszym sposobem, aby wykluczyć problem z kartą SIM, jest przetestowanie jej w innym urządzeniu. Jeśli karta SIM działa poprawnie w innym urządzeniu, to problem leży w telefonie. W przeciwnym razie, jeśli karta SIM nie działa również w innym urządzeniu, skontaktuj się z operatorem, aby uzyskać nową kartę SIM.
Jeśli podejrzewasz, że problem z kartą SIM wynika z brudu lub kurzu, spróbuj ją wyczyścić za pomocą ściereczki do czyszczenia okularów lub miękkiej szmatki, a następnie włóż ją z powrotem do telefonu. To może pomóc rozwiązać problem. Oba te rozwiązania są dość proste i szybkie do wykonania, dzięki czemu nie tracisz czasu na naprawę problemu.
Aktualizacja Androida
Jeśli na naszym smartfonie z Androidem pojawia się problem z rejestracją w sieci, może to być spowodowane awarią systemu lub aplikacji. Możliwe, że korzystamy z przestarzałej wersji, dlatego ważne jest, aby upewnić się, czy nie ma dostępnych aktualizacji. W tym celu należy przejść do ustawień telefonu i sprawdzić, czy są dostępne aktualizacje dla systemu lub aplikacji.
Aktualizacja do nowej wersji zazwyczaj rozwiązuje wiele problemów. Dlatego ważne jest, aby nasz smartfon był zawsze aktualizowany, aby działał jak najlepiej. Warto również pamiętać, że błąd może być spowodowany zepsutą kartą SIM, w takim przypadku należy zwrócić się do operatora, aby uzyskać nową lub zrobić duplikat karty SIM.
Super artykuł