Lokalne SEo
Ogolne

7 najważniejszych korzyści lokalnego SEO dla marketingu cyfrowego

Jeśli prowadzisz małą firmę cyfrową, musisz zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne jest SEO i jak istotne stało się w tej bardzo konkurencyjnej przestrzeni marketingu cyfrowego. Coraz więcej firm inwestuje swój czas, pieniądze i wysiłki w marketing online i poprawę lokalnego SEO.

Lokalne SEO dla małych firm internetowych oferuje większy potencjał przyciągania większej liczby klientów do sklepu. Dzięki wysokim kompetencjom w przestrzeni online, pomaga w zwiększeniu świadomości marki, klientów, leadów i sprzedaży, które można wygenerować z lokalnego obszaru.

Jeśli nadal jesteś zdezorientowany, przeczytaj ten blog, aby zrozumieć korzyści płynące z Lokalnego SEO dla marketingu cyfrowego.

Czym jest Lokalne SEO?

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (Search Engine Optimization) odnosi się do praktyki dostosowywania witryny i jej zawartości do algorytmów wyszukiwarek w celu poprawy widoczności witryny, natomiast lokalne SEO uwzględnia położenie geograficzne.

Mimo że stosuje się prawie te same zasady, należy zmienić słowa kluczowe i backlinkowanie, aby przyciągnąć lokalną publiczność.

7 korzyści z SEO

Poniżej znajduje się lista korzyści dla twojego biznesu związanych z lokalnym SEO.

1. Zwiększony ruch na stronie

Według badań, prawie 75% wyszukiwań lokalnych zakończyło się osobistą wizytą w fizycznym sklepie znajdującym się w promieniu 5 mil od użytkownika. Kiedy zaczniesz kierować się do klientów lokalnych, będziesz zachęcać do odwiedzin na stronie osoby, które w rzeczywistości chcą odwiedzić Twój sklep.

W przypadku firm takich jak gabinety kosmetyczne lub salony fryzjerskie, w których działania SEO mają na celu przyciągnięcie mieszkańców do odwiedzenia fizycznych sklepów danej firmy, lokalne SEO pomaga zwiększyć zasięg i trafność ruchu na stronie. Na przykład, jeśli opublikujesz blog z pomocnymi wskazówkami związanymi z twoimi produktami lub usługami, może on nie trafić w lokalne cele.

2. Większa widoczność online

Ponieważ pierwsze pięć wyszukiwań w Google zbiera do 70% kliknięć użytkowników, nie licząc płatnych reklam wyświetlanych na górze strony, wiesz jak ważna jest rola lokalnego SEO. Jeśli strona Twojej firmy nie pojawi się w pierwszej piątce lub nawet na pierwszej stronie, odbiorcy mogą się o Tobie nie dowiedzieć.

Przeczytaj również:  13 najlepszych muzycznych botów Discord, które nadal działają 2022

Wszystko, co musisz zrobić, to skupić się na zwiększeniu swojej widoczności w sieci poprzez praktyki lokalnego SEO i skuteczne techniki, które pomogą ci znaleźć się w czołówce wyników organicznych i zwiększą twoje szanse na bycie znalezionym.

3. Buduje wiarygodność i zaufanie

Użytkownicy szukający określonych słów kluczowych zakładają, że najwyżej pozycjonowane witryny i strony, szczególnie na pierwszej stronie wyszukiwarki, są najbardziej prawdziwymi i wiarygodnymi źródłami sprawdzonymi przez Google i godnymi zaufania.

Aby zbudować taką wiarygodność wśród użytkowników, musisz zdobyć miejsce na pierwszej stronie Google, aby zyskać szacunek i zaufanie odwiedzających. Zdobycie wysokiej pozycji stawia twoją firmę w miejscu autorytetu dla twojej niszy, podnosząc poziom atrakcyjności.

Korzyści z lokalnego SEO

4. Buduje społeczność klientów

Każdy biznes i konsument poszukujący informacji w sieci zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest budowanie społeczności, aby utrzymać lokalną gospodarkę przy życiu. Kiedy Twoja firma zacznie podejmować wysiłki, aby połączyć się z innymi lokalnymi firmami, zobaczysz rezultaty zarówno online, jak i offline.

Posiadanie renomowanych i prawdziwych lokalnych backlinków jest najskuteczniejszym sposobem na poprawę pozycji w rankingu, a także pomaga w budowaniu wspierających relacji roboczych z klientami. Polecaj odwiedzającym odpowiednie usługi, a będą oni skłonni zrobić to samo, ponieważ klienci mają tendencję do ufania poleceniom i zazwyczaj odwiedzają firmy w okolicy, zanim spróbują czegoś nowego na odległość.

5. Mniejsze koszty reklam

Podczas gdy wcześniej płacenie za reklamy w celu poprawy widoczności, rankingu i wiarygodności witryny wydawało się jedyną opcją, teraz docelowa publiczność ma tendencję do ufania wynikom organicznym bardziej niż płatnym reklamom. Korzystając z praktyk lokalnego SEO, Twoje wymagania dotyczące reklam spadają, a Ty masz tendencję do poprawiania wszystkich powyższych czynników bez wydawania pieniędzy. Lokalne SEO pozwoli Ci dotrzeć na frazy regionalne np. pozycjonowanie Żory lub rowery Gdańsk.

Przeczytaj również:  Idealna nawierzchnia NOCERO sportowo-rekreacyjna

Budowanie pozycji w Google pozwala twojej witrynie zyskać darmową reklamę, która zwiększa liczbę wartościowych kliknięć i ruch bardziej niż płatne reklamy.

6. Lepsza sprzedaż

W miarę jak wzrasta liczba odpowiednich leadów dzięki zwiększeniu ruchu na stronie przy użyciu praktyk lokalnego SEO, skutkuje to zwiększeniem sprzedaży. Lokalni klienci, którzy są gotowi do zakupu, pojawiają się w Twoich lokalnych sklepach z autorytetem i zwiększają Twoje szanse na bycie miejscem docelowym dla ich zakupu.

Jeśli lokalni użytkownicy nie czują się pewnie, odwiedzając Twój sklep, zachęci ich bliskość i optymalna dostępność, a zamiast odwiedzać firmy na drugim końcu miasta i kupować u nich na ślepo, wybiorą wizytę u Ciebie i poznają Cię lokalnie. Dlatego warto wdrożyć lokalne SEO do obecnego planu marketingowego, zwiększając widoczność swojej strony na wybrane frazy dla Twojego przedsiębiorstwa. Jesli sprzedajesz strony internetowe w Koszalinie, fraza interesująca Cię to strony internetowe Koszalin lub tworzenie stron Koszalin. Wystarczy wykonać research fraz kluczowych.

7. Większy wskaźnik powrotów klientów

Ponieważ w dzisiejszym świecie klienci są bardziej skłonni do pobudzania lokalnej gospodarki, wspierają małe firmy w swojej okolicy, ponieważ jest to dla nich wygodniejsze i ułatwia im wykonywanie pracy.

Wykorzystanie technik lokalnego SEO we właściwy sposób może przynieść klientom z okolicy dwa efekty. Po pierwsze, odkryją oni Twoją firmę i zatrzymają się, aby do niej zajrzeć. Twoim obowiązkiem jest zapewnienie klientom niesamowitych doświadczeń offline, aby stali się częścią Twojej bazy lojalnych konsumentów i przekonali ich do siebie. Po drugie, za każdym razem, gdy ponownie będą potrzebować tych samych produktów lub usług, strona internetowa Twojej firmy powinna pojawić się na szczycie ich wyszukiwarki i sprawić, że przypomną sobie, jak wspaniałe usługi oferowałeś ostatnim razem. Wskaźnik powrotów klientów zwiększa wiarygodność firmy.

Przeczytaj również:  Jak działa i co to jest proxy?

Podsumowanie

Lokalne SEO może być światłem w ciemności dla wielu firm, ponieważ nie tylko poprawia sprzedaż, wiarygodność i rankingi firm, ale także pomaga zaoszczędzić czas, pieniądze i wysiłki, które poświęcasz na nierealistyczną konkurencję.

One thought on “7 najważniejszych korzyści lokalnego SEO dla marketingu cyfrowego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *