Pozycjonowanie Szczecin
Technologia

Pozycjonowanie – jak długo trzeba czekać na wyniki?

Przedsiębiorcy są świadomi, że pozycjonowanie to skuteczna forma promocji marki, pozyskiwania nowych klientów i zwiększania zysków. Trzeba jednak brać pod uwagę fakt, że jest to działanie nastawione na długoterminowy sukces. Innymi słowy, na efekty trzeba nieco poczekać. Jak długo trzeba czekać na wyniki pozycjonowania? Od czego zależy czas oczekiwania? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej.

Czas oczekiwania a konkurencyjność fraz

Pozycjonowanie to nic innego jak walka o jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwań na konkretne frazy kluczowe, związane z działalnością danej firmy. Należy mieć na uwadze, że niektóre frazy są wyszukiwane w ciągu miesiąca dziesiątki tysięcy razy, a inne tylko kilka lub kilkanaście razy. Im częściej dana fraza jest wykorzystywana przez użytkowników, tym bardziej jest konkurencyjna. Popularne frazy są pożądane przez przedsiębiorstwa, które chcą wyświetlać się na nie na samym szczycie wyszukiwań. Jeśli bowiem odniosą sukces w tym pozycjonowaniu, pozyskają bardzo wielu potencjalnych klientów. Jednak duża rywalizacja to również konieczność większej inwestycji i dłuższe oczekiwanie na rezultaty.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że pozycjonowanie na mniej popularne frazy również daje dobre efekty. Dobrym przykładem jest pozycjonowanie na długi ogon, czyli na długie, bardzo szczegółowe frazy. Są one wyszukiwane rzadko, ale użytkownicy je wpisujący zwykle są zdecydowani na dany produkt lub usługę, co zapewnia wysoki współczynnik konwersji. Podobnie SEO lokalne, na przykład pozycjonowanie w Szczecinie, jest mniej konkurencyjne niż pozycjonowanie globalne, zatem efekty są widoczne o wiele szybciej.

Indeksowanie i działania Google

Niestety nawet w przypadku najmniej konkurencyjnych fraz na efekty trzeba nieco poczekać. Wynika to z faktu, że Google musi zaindeksować stronę, sprawdzić algorytmami, a dopiero później ewentualnie zdecydować o jej wyższej pozycji w wynikach wyszukiwań. Tym samym nawet w najbardziej optymistycznej wersji czas oczekiwania na wyniki wynosi około 3 miesięcy. Natomiast bardziej spektakularne efekty są możliwe do zauważenia po 6-9 miesiącach. Przy najbardziej konkurencyjny frazach czas ten może wynosić nawet ponad 12 miesięcy.

Przeczytaj również:  Gogini.pl ze statusem Google Ads Diamond Product Expert

Pozycjonowanie – czas oczekiwania zależny od poziomu inwestycji

O tym, jak szybko pozycjonowanie, ale też SEO globalne da rezultaty, w dużej mierze decyduje wysokość inwestycji. Wyższa inwestycja oznacza możliwość wdrożenia intensywniejszych działań. W takiej sytuacji wyniki są widoczne o wiele szybciej. Niemniej nadal nie ma co liczyć na czas krótszy niż kilka miesięcy. Trzeba też mieć na uwadze, że pozycjonowanie to proces ciągły, który tak naprawdę nigdy się nie kończy. Co prawda na początku pracy jest najwięcej, jednak na bieżąco trzeba dbać choćby o odświeżanie treści na stronie oraz pozyskiwanie nowych linków zewnętrznych, aby utrzymać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwań na poszczególne frazy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *