smart content rosnącym trendem w SEO
Technologia

Jakość, nie ilość – smart content rosnącym trendem w SEO

Marketing treści, czyli content marketing napędza nowoczesne działania reklamowe w Internecie. Treść jest podstawą, dzięki której można docierać do odbiorców, niezależnie czy chodzi o tekst, zdjęcia lub też filmy. Aby jednak działania promocyjne przynosiły rezultaty, muszą być one odpowiednio dobrane do oczekiwań odbiorcy. To właśnie stanowi główne założenie smart contentu. Dowiedz się więcej.

Smart content – co to jest?

Smart content, czyli inteligentna treść, nie ma swojej jednoznacznej definicji. Można przyjąć, że jest to taka zawartość, która z jednej strony skutecznie angażuje czytelnika, a z drugiej działa korzystnie podczas pozycjonowania stron.

Smart content odpowiada na potrzeby konsumentów poprzez bezpłatne wyszukiwanie. Czyli jest dopasowany zarówno do oczekiwań klientów, jak i przyjazny robotom wyszukiwarek. To także treść, która podąża za zmieniającymi się trendami. Reaguje na zmieniającą się pozycję strony w rankingu, ale również na to, czego potrzebują odbiorcy.

Marketerzy zajmujący się budowaniem smart contentu, dbają o to, by był on:

  • odpowiednio ukierunkowany, czyli trafiający do grupy docelowej i dopasowany do jej potrzeb pod względem treści i formy,
  • zoptymalizowany według zasad SEO,
  • aktualizowany – nadążający za zmieniającą się pozycją strony w wyszukiwarce,
  • responsywny, czyli możliwy do odczytania na różnych urządzeniach,
  • angażujący czytelnika,
  • skłaniający do podejmowania określonych działań (konwersji).

Podsumowując, smart content to treść, która jest interesująca dla czytelników, a jednocześnie przyjazna dla robotów wyszukiwarki. Jak ją tworzyć?

Mniej znaczy więcej w smart contencie

Smart content to treści, które są zgodne z SEO, a więc są tworzone w oparciu o znajomość działania algorytmów wyszukiwarek. Zasady, według których tworzony jest ranking stron internetowych, stale się zmieniają. Zadaniem specjalistów w branży SEO jest podążanie za nimi i dostosowywanie strony do ich założeń.

Jeszcze kilka lat temu kluczowe było nasycanie witryn frazami kluczowymi, czyli słowami, które podpowiadają robotom, czego dotyczy znajdująca się na nich treść. Zdarzało się, że strony były przesycone takimi zwrotami, byle tylko „zadowolić” algorytmy. Tworzono także bardzo długie teksty o niskiej wartości merytorycznej, ale zgodne z ówczesnymi zasadami SEO.

Przeczytaj również:  Jak wybić się z własną firmą w 2022 roku?

Takie strony miały szansę znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, jednak były zupełnie nieatrakcyjne dla internautów. Dlatego obecnie odchodzi się od tego trendu. Treść ma być przede wszystkim czytelna i przydatna dla użytkowników. Nie musi być przesycona frazami ani bardzo długa, by algorytmy uznały ją za wartościową i umieściły na górze listy rankingowej wyszukiwarki.

Właśnie dlatego nowoczesne SEO wyznaje zasadę, że liczy się jakość a nie ilość. Smart content idealnie wpisuje się w to założenie. Jeśli więc chcesz promować swoją firmę przy użyciu dobrze dobranych treści, zadbaj przede wszystkim o to, by były one skierowane do Twojej grupy docelowej, aktualne i czytelne. Nie można zapominać także o kwestiach technicznych, takich jak responsywność strony. One również są ważne dla SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *