Z pewnością jeśli Twoja firma ma stronę internetową, nie jeden raz słyszałeś o pozycjonowaniu czy o reklamie Google Ads. Być może zastanawiałeś się nad tym, czy warto skorzystać z profesjonalnych usług w tym zakresie, czy możliwe jest nauczenie się tego samodzielnie. Jeżeli szukasz oszczędności i nie chcesz aktualnie nawiązywać współpracy z doświadczoną agencją SEO, możesz spróbować swoich sił w samodzielnym pozycjonowaniu i samodzielnej optymalizacji Google Ads. Pomogą Ci w tym dobre poradniki, które dokładnie opisują, na czym to wszystko polega.
Dobry, kompletny poradnik pozycjonowania
Warto zobaczyć, co proponuje Jerzy Zieliński – doświadczony pozycjoner i e-marketer, który swoją wiedzą dzieli się w sieci za sprawą bloga, na którym publikuje wartościowe treści, w tym właśnie poradniki. Jeśli chodni o pozycjonowanie poradnik jego autorstwa opisuje ten temat krok po kroku. Dzięki temu dowiesz się więc, czym w ogóle jest pozycjonowanie – i co oznaczają pojęcia on-site oraz off-site. Zdobędziesz też wiedzę dotyczącą skutecznego doboru odpowiednich słów kluczowych – zarówno krótkich fraz, jak i fraz long tail. Poradnik dokładnie opisuje, jaka jest właściwa struktura strony oraz w jaki sposób wykonać prawidłową optymalizację treści.
Specjalista opisał też, o czym pamiętać przy wykonywaniu linkowania wewnętrznego, aby uniknąć błędów. Poradnik pozycjonowania nie pominął też kwestii przyjaznych adresów URL, szybkości ładowania strony, jak też tworzenia strony przyjaznej urządzeniom mobilnym. Oczywiście ważnych kwestii jest o wiele więcej – aby poznać je wszystkie, koniecznie należy przeczytać cały poradnik pozycjonowania. Dzięki niemu będziemy mogli zacząć swoje pierwsze działania w tym zakresie, choć należy mieć na uwadze to, że nawet doświadczone agencje SEO uzyskują efekty dobrego pozycjonowania dopiero po kilku miesiącach od rozpoczęcia działań na konkretnej stronie internetowej.
Jak prowadzić reklamę w Google Ads – poradnik
Obecnie uważa się Google Ads za najlepszą formę reklamy internetowej – dobrze poprowadzona kampania przynosi bowiem stronie www wyższą konwersję (większą liczbę odwiedzin lub wyższą sprzedaż). Przy optymalizacji należy pamiętać o wielu kwestiach, dlatego i tutaj przed przystąpieniem do tworzenia kampanii Google Ads, warto skorzystać z porad doświadczonych osób. W przypadku Google Ads poradnik stworzony przez Jerzego Zielińskiego także doskonale spełnia swoje zadanie. I tutaj poruszamy się w kolejności od samych podstaw – omówienia struktury konta Google Ads, rodzajów słów kluczowych, rodzajów kampanii – aż do kompletnej optymalizacji kampanii reklamowej. To zdecydowanie przydatny poradnik dla tych, którzy chcą spróbować swoich sił w tworzeniu reklam Google Ads.