funkcjonalności w sklepie internetowym
Technologia

Nowoczesne funkcjonalności w sklepie internetowym

Każdy właściciel sklepu internetowego czy też innej strony o charakterze usługowym doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak trudnym zagadnieniem jest obsługa klienta. Główną przeszkodą jest oczywiście obsłużenie każdego w odpowiednim czasie. Zwyczajnie nie da się uniknąć kolejki na telefonie czy też przedłużającego się czasu odpowiedzi na maila. Rozwiązaniem tego problemu może być niezwykle nowoczesne rozwiązanie w postaci chatbota. Czym jest chatbot, jak on działa, a także jakie są jego najważniejsze zalety oraz wady?

Czym jest chatbot?

Jeśli ktoś zastanawia się nad usprawnieniem działania swojego sklepu internetowego, w pierwszej kolejności warto dowiedzieć się, czym są chatboty. Jak się okazuje, są to specjalne programy komputerowe, które oparte są na sztucznej inteligencji. Celem takiego programu jest wchodzenie w interakcje z klientami i prowadzenie z nimi prostej rozmowy. Wygląda ona podobnie, jak na klasycznym, dobrze wszystkim znanym czacie czy też dyskusji na jednym z portali pozwalających wysyłać wiadomości.

Rzecz jasna na rynku znaleźć można wiele rodzajów chatbotów. Tym zdecydowanie najpopularniejszym jest oczywiście typ konsultant, który jest na pierwszej linii w kontakcie z klientem i pomaga rozwiązać podstawowe problemy. Inną ciekawą wersją jest chatbot zajmujący się np. rozsyłaniem newsletterów.

Jak działa chatbot?

Kolejną sprawą, o której warto się dowiedzieć, jest kwestia tego, jak takie chatboty dokładnie działają. Czy jest to bardzo skomplikowana technologia, z którą zwykły przedsiębiorca może sobie nie poradzić?

Z punktu widzenia przedsiębiorcy takie rozwiązanie jest niezwykle proste, ponieważ można je łatwo dodać jako dodatkową funkcjonalność do strony. Jeśli chodzi o działanie chatbota od strony klienta, to w niczym nie różni się od zwykłego czatu. Podczas rozmowy sztuczna inteligencja analizuje wpisywany przez klienta tekst, a następnie na jego podstawie dobiera w ułamku sekundy odpowiednie, wcześniej przygotowane odpowiedzi, zmierzając tym samym do rozwiązania problemu. Jeśli konwersacja z klientem nie przyniesie rozwiązania problemu, chatbot wyświetli proponowane zapytania, aby mógł przejść dalej.

Przeczytaj również:  Automatyzacja w e-mail marketingu - jak prowadzić skuteczne kampanie?

Jakie są najważniejsze zalety chatbotów?

Jak więc widać, chatboty to naprawdę bardzo interesujące programy. Warto się teraz zastanowić nad tym, jakie przynoszą one korzyści. Nie da się ukryć, że najważniejszą korzyścią jest usprawnienie kontaktu z klientami. Chatboty są w stanie w jednej chwili obsługiwać nawet ponad 100 klientów, co nie tylko usprawni komunikację z klientami, lecz przede wszystkim pozwoli odciążyć pracowników. Dzięki temu będą oni mogli wykonywać inne zadania.

Czy chatboty mają jakieś wady?

Zanim zaimplementuje się do swojego sklepu taki program jak chatbot, warto się jeszcze zastanowić nad tym, jakie mogą być jego wady. Z całą pewnością trzeba mieć na uwadze to, że podczas rozmowy z takim programem klient może wyczuć, że nie rozmawia z prawdziwym człowiekiem. Wiele osób nie lubi kontaktu z takimi programami, co potencjalnie może odstraszyć klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *