content marketing
Technologia

Czym jest content marketing i jak go wykorzystać w Twojej komunikacji?

Istnieje całe mnóstwo działań marketingowych, które zyskują na znaczeniu, a następnie przestają być istotne i używane na rynku. Jednak z content marketingiem jest zupełnie inaczej. Treść to moc, siła, z którą należy się liczyć. Dlatego wiele marek – mniejszych i większych – decyduje się na działania contentowe. Czy u Ciebie również się sprawdzą?

Czym jest content marketing i jak go wykorzystać w Twojej komunikacji?

Istnieje całe mnóstwo działań marketingowych, które zyskują na znaczeniu, a następnie przestają być istotne i używane na rynku. Jednak z content marketingiem jest zupełnie inaczej. Treść to moc, siła, z którą należy się liczyć. Dlatego wiele marek – mniejszych i większych – decyduje się na działania contentowe. Czy u Ciebie również się sprawdzą?

Czym jest content marketing?

Zacznijmy od podstaw, a zatem od tego, czym w ogóle jest content marketing. Być może kojarzy Ci się to z pisaniem długich treści, na przykład blogowych. To oczywiście prawda, jednak tylko częściowa. Ponieważ content marketing zajmuje się wszelkimi treściami, które pojawiają się w sieci. Film na YouTube czy nowy webinar to także treść. Infografika i prezentacja multimedialna też jest treścią. A każda z nich powinna być naprawdę dobrze przemyślana, by rzeczywiście pozwoliła Ci osiągnąć cel. Co jest głównym celem działań content marketingowych? Przede wszystkim budowanie lojalności i zaangażowania klientów oraz odbiorców, tworzenie eksperckiego wizerunku marki i przyciągania uwagi do produktów. Tak, content wpływa na Twoje wyniki w sprzedaży. I to bardzo.

Content marketing a SEO

Aby jak najlepiej wyjaśnić działanie content marketingu, trzeba również wspomnieć o SEO, a zatem optymalizacji strony internetowej i treści znajdującej się na nich pod kątem wyszukiwarek. Google kocha dobre treści, takie, które pisane są dla użytkownika, a nie dla robotów. Dlatego promuje te strony, które są wartościowe i mogą przydać się potencjalnym klientom, czyli ludziom, którzy szukają konkretnych fraz w Google. Dobre działania contentowe będą zatem brały pod uwagę również wyszukiwarkę i możliwość pozycjonowania strony internetowej Twojej marki.

Przeczytaj również:  Co robi opcja Reboot System Now w trybie odzyskiwania systemu Android na smartfonie?

Czy content marketing przyda się Tobie?

Właściwie w ciemno możemy powiedzieć, że tak, Twoja marka z pewnością skorzysta na działaniach contentowych. Dlaczego to takie pewne? Bo content zwiększa widoczność marki i zaufanie klientów. Dzięki niemu możesz wzbudzać zainteresowanie i pomagać w dokonaniu zakupów. Jest niezwykle istotnym elementem lejka sprzedażowego na kilku jego poziomach. Dlatego spokojnie możesz pomyśleć o tym, by wprowadzić content marketing do swojej strategii. O których działaniach warto pomyśleć?

  • Jeśli posiadasz sklep internetowy, dobrym sposobem na sprowadzenie ruchu będzie dopracowanie opisów nie tylko pod kątem SEO, ale również pod kątem potrzeb Twoich klientów. Odpowiedz w nich na pytania, dlaczego Twój produkt miałby im pomóc, czy też w jaki sposób go używać. Dopracuj również FAQ, by jak najbardziej pomóc klientom;
  • Blog? Tak, to dobry pomysł. Dzięki niemu budujesz ekspercki wizerunek marki i pomagasz klientom w podejmowaniu decyzji zakupowych. Oprócz tego blogowe artykuły to również idealny element lejka sprzedażowego i e-mail marketingu;
  • Zastanów się nad tym, w jakim miejscu powinna odbywać się dystrybucja treści związanych z Twoją marką. Jeśli odbiorcy są młodzi i korzystają głównie z YouTube czy TikToka, to jest miejsce na umieszczanie treści. Odpowiednia dystrybucja dobrego contentu to połowa sukcesu.

Oczywiście działania content marketingowe nie są wcale tak proste do wprowadzenia, jak mogłoby się wydawać. To dużo czasu przeznaczonego na tworzenie dobrych treści i dystrybuowanie ich. Z całą pewnością jednak ten wysiłek się opłaci. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat content marketingu, koniecznie zajrzyj na stronę AdNext · Grupa 6 agencji marketingowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *