Technologia

Kampania Google Ads – co warto wiedzieć o płatnych reklamach?

Chcesz trafić ze swoją ofertą do większej liczby osób? Zależy Ci na wzroście widoczności Twojej firmy? Chcesz, aby Twoja marka była bardziej rozpoznawalna? Skorzystaj z możliwości jakie dają kampanie Gooogle Ads.

Co to Google Ads?

Każdy z nas przeglądając codziennie ulubione portale, oglądając wideo i wyszukując konkretne hasła natrafia na reklamy i posty sponsorowane, które zachęcają nas do zakupu danego produktu lub skorzystania z usługi. Jest to możliwe dzięki systemowi Google Ads. Co to Google Ads? To system oferujący płatną reklamę w Google – nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale także w sieci wyszukiwania Google, czyli na stronach odwiedzanych przez użytkowników. Tworząc reklamy za pomocą kampanii Google Ads płacimy tylko za kliknięcia, oznacza to, że koszty ponosimy dopiero, gdy użytkownik kliknie w naszą reklamę. Google Ads oferuje wiele typów kampanii, które mogą wyświetlać się w formacie tekstowym, graficznym, wideo lub dynamicznym.

Rodzaje kampanii Google Ads

W ramach kampanii Google Ads możemy skorzystać z kilku możliwości płatnej reklamy:

  • reklama w wynikach wyszukiwania,
  • reklama produktowa w wynikach wyszukiwania,
  • reklama w sieci reklamowej Google (wyświetlaną na stronach, które są odwiedzane przez użytkowników),
  • remarketing,
  • reklama na platformie YouTube oraz na Gmail,
  • reklama w aplikacjach.

Google Ads – kampanie w sieci wyszukiwania

Kampanie Google Ads w sieci wyszukiwania sprawdzą się, jeżeli Twoim celem jest zwiększenie liczby potencjalnych klientów, liczby transakcji lub natężenia ruchu w witrynie.

Google Ads – kampanie w sieci reklamowej

Kampanie Google Ads w sieci reklamowej polegają na wyświetlaniu reklam odbiorcom z naszej grupy docelowej, którzy korzystają z witryn, aplikacji oraz usług należących do Google, m.in. YouTube. Wyróżniamy elastyczne reklamy displayowe oraz reklamy graficzne.

Google Ads – kampanie wideo

Kampanie Google Ads wideo umożliwiają wyświetlanie reklam podczas odtwarzania filmów w serwisie Youtube oraz na innych witrynach. Wyróżniamy 5 rodzajów kampanii wideo:

  • Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia,
  • Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia,
  • Bumpery reklamowe,
  • Reklamy video Discovery,
  • Reklamy Out-Stream – to rodzaj reklam, który wyświetlany jest w witrynach oraz aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google.
Przeczytaj również:  Jak Samsung A53 5G sprawdzi się w roli telefonu dla graczy?

Google Ads – kampania produktowa

Kampanie produktowe Google Ads wyświetlają informacje o produktach. Doskonale nadają się dla sprzedawców, którzy chcą zwiększyć popyt na swój asortyment produktów. Dzięki kampaniom produktowym reklamy wyświetlają się w wyszukiwaniach i zakładce Zakupy.

Google Ads – kampanie promujące aplikacje

Kampanie promujące aplikację pomagają w zwiększaniu ilości użytkowników danej aplikacji.

Google Ads – kampanie lokalne

Kampanie lokalne Google Ads pomagają w przyciąganiu nowych klientów do sklepu oraz na wydarzenia. Kampanie lokalne umożliwiają przekazanie potencjalnym klientom informacji, które są potrzebne do podjęcia decyzji o tym, kiedy i w jaki sposób odwiedzić sklep.

Google Ads – kampanie inteligentne

Inteligentne kampanie Google Ads pomagają w rozpoczęciu reklamowania się za pomocą kampanii Google Ads. Google dobiera optymalne ustawienia na podstawie informacji o firmie i kilku reklam.

Google Ads – kampanie Performance Max:

Performance Max to nowy typ kampanii, który służy do realizacji określonych celów. Umożliwia reklamodawcom stawiającym na skuteczność, dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google Ads w ramach jednej kampanii.

Jak stworzyć skuteczną kampanię Google Ads?

Wynik jakości reklamy Google Ads to jeden z czynników, który wpływa na częstotliwość wyświetlania naszej kampanii. Wynik jakości reklamy określa wartość reklamy pod względem:

  • Przewidywanego współczynnika klikalności (CTR).
  • Trafności reklamy – w jakim stopniu reklama odpowiada intencji użytkownika wyszukującego dane hasło.
  • Jakość strony docelowej – czy strona zawiera elementy i treść istotną dla użytkownika.

Im lepszy wynik jakości reklamy Google Ads, tym niższe koszty reklamy.

Kampanie Google Ads dają nam dużo możliwości, nawet najprostsza reklama tekstowa może być konfigurowana na wiele sposobów. Istnieje jednak kilka zasad, o których warto pamiętać podczas tworzenia reklam:

  • podkreślaj unikalne cechy oferty,
  • wykorzystuj słowa kluczowe w tekście reklamy,
  • dopasuj reklamy do Twojej grupy docelowej,
  • zwróć uwagę na spójność treści reklamy oraz materiałów graficznych ze stroną, do której kieruje,
  • wykorzystaniu Call To Action, czyli wezwanie do działania,
  • zoptymalizuj reklamę także dla użytkowników urządzeń mobilnych.
Przeczytaj również:  Certyfikat SSL – bezpieczeństwo i wiarygodność

Kampania Google Ads – dlaczego warto?

Zastanawiasz się, dlaczego warto inwestować w kampanie Google Ads?

  • Dzięki kampaniom Google Ads kierujesz użytkowników bezpośrednio na stronę internetową;
  • Masz możliwość precyzyjnego targetowania;
  • Tworzenie kampanii jest stosunkowo proste;
  • Przy odpowiedniej konfiguracji kampanii możesz uzyskać bardzo dobre wyniki przy stosunkowo niskich kosztach.

Warto pamiętać, że Google to najpopularniejsza wyszukiwarka świata.

Kampania Google Ads – krok po kroku

Jak stworzyć kampanię Google Ads krok po kroku? Pierwszym krokiem, od którego rozpoczynamy tworzenie kampanii Google Ads jest zalogowanie się na konto Google Ads.

  • Kliknij „Kampanie”, w menu po lewej stronie,
  • następnie wybierz przycisk plusa i nową kampanię,
  • wybierz cel reklamowy kampanii,
  • wybierz cele konwersji,
  • wybierz typ kampanii,
  • nadaj nazwę swojej kampanii,
  • jeśli typ kampanii zawiera podtypy, wybierz jeden z nich.
  • Po zakończeniu tych czynności Twoja kampania Google Ads będzie zapisana w wersjach roboczych.

Następny etap to szczegółowe ustawienia kampanii, m.in. lokalizacja, języki, cechy odbiorców, budżet i model optymalizacji stawek. Po tym etapie kampania Google Ads jest już wstępnie skonfigurowana.

Chcesz stworzyć skuteczną kampanię Google Ads, która zrealizuje wszystkie Twoje cele? Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia specjalistów z agencji marketingowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *